۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از شرکت‌های بزرگ
17 خرداد 1403 - 17:32
شناسه : 48064
2
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از شرکت‌های بزرگ در سراسر کشور شناسایی شده است.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سید احسان خاندوزی ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای رفع موضوعات مربوط به توسعه این استان به علت آنکه از یک عقب افتادگی تاریخی رنج می‌برد، باید سال‌های سال پیگیری شود تا موارد به یک تراز قابل قبول برسد.
وی افزود: تأکیدات رئیس جمهور شهید بر این بود که ناترازی‌ها در استان‌های کمتر توسعه یافته همچون چهارمحال و بختیاری به سمت تراز شدن پیش برود.
وزیر اقتصاد ادامه داد: مسئله مالیات یکی از ارکان این وزارتخانه است، اخذ مالیات به عهده افراد با توان مالی بالا قرار داده می‌شود.
خاندوزی با اشاره به اینکه بنا بر این نیست که مالیات بر عهده استان‌های ضعیف قرار داده شود، عنوان کرد: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از شرکت‌های بزرگ در سراسر کشور شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا سهم چهارمحال و بختیاری از میزان تحقق مالیاتی اصلاح و کمتر شود.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: تمرکز دولت برای اخذ مالیات بر دانه درشت‌ها، شرکت‌ها و مؤدیان مالیاتی است و تلاش شده برای آن افرادی که کار تولیدی می‌کنند نرخ پایین‌تری از سهم مالیاتی در نظر گرفته شود.
خاندوزی بیان کرد: عدالت اقتضا می‌کند کسانی که به اندازه متعارف درآمد دارند مالیات پرداخت نکنند.
وی تاکید کرد: تسهیلات در دو حوزه تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی و نیاز‌های خرد مردم هستند، اعتقاد بر این است که نیاز‌های مردم، چون مسکن، ازدواج و.. نباید معطل شود و درخصوص پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها ناچار به اولویت‌بندی هستیم.
وزیر اقتصاد بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ فرهنگ غنی مردم و سلامت نفس برجسته و ارزشمندشاهد انحرافات اقتصادی و فرار‌های مالیاتی چندانی نیستیم.
خاندوزی تصریح کرد: سالانه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور و سه هزار میلیارد تومان مالیات در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.