استان همدان رتبه اول احیای واحد‌های اقتصادی در کشور
23 اسفند 1402 - 11:01
شناسه : 45019
1
استاندار همدان خبر داد: استاندارهمدان گفت: دراستان همدان با پیگیری مجدانه مدیریت استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، واحدهای بلاتکلیف به چرخه تولید بازگشتند و از این جهت رتبه اول احیای واحدهای اقتصادی در کشور را داریم.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع :  جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش  جمهور آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه‌ی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصین که جذب بازار کار نشده‌اند مورد تأکید است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باید تسهیل و تسریع شود و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را افزایش دهند تا کسانی که نیازمند اشتغال خانگی هستند، وارد بازار کار شوند.

استاندار همدان گفت: گزارش تکالیف بانک‌ها در مدت سه ماهه جمع آوری و به مراکز ذیصلاح منعکس می‌شود تا در جریان عملکرد بانک‌ها قرار گیرند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: دستگاه‌های اجرایی باید معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی را با سرعت بیشتری انجام دهند و بانک‌های عامل نیز پرداخت تسهیلات را تسهیل و تسریع کنند.

وی ادامه داد: در استان همدان با پیگیری مجدانه مدیریت استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، واحد‌های بلاتکلیف به چرخه تولید بازگشتند و از این جهت رتبه اول احیای واحد‌های اقتصادی در کشور را داریم.

استاندارهمدان گفت: ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصین که جذب بازار کار نشده‌اند مورد تأکید است.

*تحقق ۱۱۵ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان  در جلسه  کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ مورد بود که با تلاش‌های مجاهدانه تاکنون ۲۳ هزار ۸۴۰ مورد، محقق شده است.

وی افزود: صحت سنجی اشتغال‌زایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و در سال گذشته با بیش از ۸۵ درصد صحت اطلاعات، حائز رتبه‌های برتر بودیم.

قاسمی فرزاد ادامه داد: اعتبارات مشاغل خانگی در استان ۸۶ درصد جذب شده و اعتبارات باقی‌مانده نیز در مدت زمان مشخص باید جذب شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی را با سرعت بیشتری انجام دهند و بانک‌های عامل نیز پرداخت تسهیلات را تسهیل و تسریع کنند.

استاندار همدان گفت: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی داشتند و وضعیت خوبی داریم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.