ایجاد صندوق عدالت
26 دی 1401 - 14:05
شناسه : 29041
3
رشد متوازن استان‌ها با؛ تشکیل صندوق عدالت نگاهی نو به حل مشکلات منطقه ای است البته دولت در سفرهای استانی هم مشکلات همه مناطق را رصد کرده
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، «علی رضایی»؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در مورد ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: دغدغه مجلس و دولت رفع مشکلات معیشتی مردم و توجه به مناطق محروم است که در این لایحه دولت با تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت، محرومیت زدایی را در استان ها مورد توجه قرار داده است.

 

وی افزود: تشکیل صندوق عدالت نگاهی نو به حل مشکلات منطقه ای است البته دولت در سفرهای استانی هم مشکلات همه مناطق را رصد کرده و این آشنایی باعث شده تا تصمیم‌های جدی در این زمینه گرفته شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: تخصیص اعتبارات برای صندوق عدالت و پیشرفت می تواند در حل مشکلات منطقه ای تاثیر گذار باشد؛ در واقع سپردن کار به استان‌ها پاسخگویی مدیران استانی را به همراه دارد و می تواند دستاوردهای مثبتی داشته باشد.

 

نماینده مردم کنگاور در مجلس بیان داشت: در سال های گذشته تمرکز اعتبارات و حمایت ها در چند کلان شهر خلاصه می شد؛ اما دولت سیزدهم برای حمایت و رشد متوازن اقتصادی استان های تاسیس این صندوق ها را پیش بینی کرده تا علاوه بر تمرکززدایی، هر استان بتواند بر اساس مزیت ها و سند آمایش سرزمینی خود رشد پایدار اقتصادی خود را دنبال کند.

 

رضایی درباره ضرورت تشکیل این صندوق های استانی نیز خاطر نشان کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بسیاری در کشور وجود دارد که با اختصاص بودجه به این پروژه ها می توان به رونق تولید و حل مشکلات در استان ها کمک کرد.

 

نماینده مردم کنگاور در مجلس همچنین گفت: دولت در بودجه سال آینده، کنار حمایت های معیشتی، توجه زیادی به حمایت های درمانی و جبران هزینه های مربوط به حوزه سلامت مردم دارد و از این رو در لایحه بودجه ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر ۱۰ درصد منابع هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم این لایحه بتواند مشکلات مردم در حوزه های مختلف را حل کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.