«با قصه لبخند بسازیم» قصه‌گویان پارسی را فراخواند
21 شهریور 1402 - 16:40
شناسه : 37885
2
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛ خواجه نژاد از قصه‌گویان برای شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» دعوت کرد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، «علی خواجه‌نژادیان »مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه رویکرد جدید جشنواره در این دوره به لبخند است، اظهار کرد: شعار این دوره جشنواره قصه‌گویی «با قصه لبخند بسازیم» است.
خواجه نژادیان با اعلام این مطلب که موضوع سردار سلیمانی از مواردی است که در این جشنواره به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است ، بیان کرد: جایزه ویژه این بخش به آثار برگزیده اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین جایزه جهانی قصه‌گویی امسال برای نخستین بار در این رویداد اهدا می‌شود.
خواجه نژادیان یادآور شد: ربع قرن از عمر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می‌گذرد و در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به این رویداد شده است.

خواجه نژادیان با بیان اینکه این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کرده است، افزود: رویکرد تربیتی جشنواره و پرورش کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: احیاء سنت قصه‌گویی در کانون توجه مردم قرار گرفته است و تلاشی که کانون می‌کند برای این است که سنت قصه‌گویی ایران را ثبت جهانی کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه قصه در دنیا ابزار اصلاح است ، تصریح کرد: تغییر و تحولات هویتی به وسیله این ابزار انجام می‌گیرد.

خواجه نژادیان با اشاره به اینکه قصه‌گویی در ایران جایگاه سنتی دارد، ادامه داد: در مراکز کانون و مدارس ابتدایی به خاطر اینکه در کتاب‌های درسی از این ابزار استفاده شده معلمان برای انتقال مفاهیم از این ابزار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد که کانون پرورش فکری در چند سال اخیر بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به جشنواره یادشده افزوده است تا این سنت پایدار بماند. زیرا این جشنواره تلاش می‌کند قصه‌های کهن را از گنجینه‌ها و پستوها بیرون بکشد و با ابزارهای نوین از جمله فصای مجازی به کودکان و نوجوانان ارایه کند.

خواجه نژادیان از ایجاد بخش ویژه قصه‌گویی با موصوع خنده و قصه‌های کسب‌وکار در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و افزود: قصه‌گویی دینی و قرآنی در شیوه‌نامه جشنواره قرار گرفته است.

اهدا جایزه منحصر به فرد به قصه گویان بین المللی
مژده دستوری معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در ادامه این نشست با تصریح اینکه مردمی‌سازی قصه‌گویی را مهمترین رویکرد این جشنواره است ،افزود: جایزه منحصربه‌فرد به انتخاب داوران به قصه‌گویان بین‌المللی اهدا می‌شود.

به گفته وی، ۵ اجرا که در بخش استانی جشنواره برگزیده شدند در اماکن عمومی و مساجد استان فارس به صحنه می‌رود.

دستوری خاطرنشان کرد: که ثبت‌نام در جشنواره از چهار روز پیش آغاز شده است و دعوت می شود علاقه‌مندان کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی گفت:در بخش ویدیوهای نود ثانیه این دوره باید روایت به شکل تک‌نفره باشد.

دستوری با بیان اینکه امسال بخش پادکست در جشنواره حذف شده است، عنوان کرد: قصه‌گویی از برنامه‌های شاخص کانون است و انجمن قصه‌گویی کانون در استان فارس در ش

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.