با نشستن در اتاق نمی‌توانیم مشکلات مردم را درک کنیم
13 اردیبهشت 1403 - 23:05
شناسه : 46893
1
اژه ای: رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آنها را داشته باشیم.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش جمهورآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای اداری استان هرمزگان، افزود: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهت‌های گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است.
وی گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن اخلاق، فرهنگ، آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است و اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند، افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آنها را داشته باشیم.
حجت الاسلام اژه‌ای گفت: با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.
وی افزود: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدی گری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.
رئیس دستگاه قضایی گفت: در مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی، عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشور‌های منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.
وی افزود: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی، تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر دارند و توجه به امور فرهنگی از اولویت مهمی برخوردار است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.
رئیس قوه قضائیه افزود: قاچاق یکی از مشکلات کشور است و از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود که باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.
وی گفت: نیرو‌های مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است.

 

استاندار هرمزگان؛ اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان است

استاندار هرمزگان گفت: حضور اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان است.
مهدی دوستی در نشست شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس قوه قصاییه، افزود: بر اساس تجربه حکمرانی متعالی، ما شاهد همکاری‌های بسیار سازنده‌ای بین نمایندگان قوا در استان هرمزگان هستیم و همین امر موجب شده با تمرکز، بسیاری از مسائل رفع و رجوع شود.
وی افزود: دادگستری استان هرمزگان در حوزه قاچاق سوخت، مسائل گمرکی و اموال تملیکی، صدور اسناد اراضی کشاورزی و مسکونی همچنین مسائل امنیتی کار‌های ویژه‌ای را در استان انجام داده و همیشه در تمام مسائل با مجموعه دولت همراهی کافی و کامل را داشته است.
دوستی گفت: در حوزه مسکن تعهد استان ۶۶ هزار واحد است که از این بین ۲۰ هزار واحد مسکونی به اضافه ۱۱ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده است و ۳۸ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز به صورت ویلایی هستند.
استاندار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مسکونی‌سازی جزایر و افزایش جمعیت سواحل، گفت: ۱۰ شهر جدید ساحلی در استان جانمایی شده است که ساخت دو شهر از آنها در سفر رئیس جمهور به استان آغاز شد.
وی کمبود تخت‌های بیمارستانی را یکی از چالش‌های اصلی استان هرمزگان معرفی کرد و افزود: برای حل این مشکل از ابتدای دولت تمرکز ویژه‌ای روی تکمیل ۷ بیمارستان در استان گذاشتیم که سه بیمارستان از آنها به اتمام رسید و در تلاش هستیم بقیه بیمارستان‌ها را هم به اتمام برسانیم که در این صورت سرانه تخت‌های بیمارستانی استان هرمزگان به یک و ۹ دهم درصد که بالاتر از میانگین کشوری است می‌رسد.
دوستی گفت: بیش از ۴۰۰ روستا در ابتدای دولت با تانکر آبرسانی می‌شد که مشکل آب ۲۵۳ روستا از این جمع مرتفع شده است و به آب پایدار دست پیدا کرده‌اند.
استاندار افزود: یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های ما در استان هرمزگان تلاش برای جذب سرمایه‌گذار است و برای این مهم معرفی مناطق عاری از مجوز، برگزاری تور‌های سرمایه‌گذاری و صدور مجوز‌های بی‌نام را در دستور کار قرار داده‌ایم که منجر شده است هرمزگان موفق شود رتبه نخست سرمایه‌گذاری را کسب کند.
وی گفت: مسئله حضور اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی استان است و مسئله‌ای نیز تحت عنوان بهنام خودرو داریم که رئیس کل دادگستری استان به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست با تاکید بر معضل قاچاق و مشکل اسناد مردم با منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: تغییر مبنای استناد به عکس هوایی سال ۱۳۴۶، باتوجه به گسترش روستا‌ها و ارتقای آنها به شهر و شهرستان، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: برای حل مشکل کم بودن قضات استان، جایگزینی قاضی بومی ماندگار را در دستورکار قرار گیرد.
محمدآشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نیز بر موضوعات مطرح شده توسط امام جمعه بندرعباس تاکید کرد و به سند تحول قوه قضائیه بعنوان روشی تحولی در مقررات قضایی کشور اشاره کرد و گفت: عدم فهم و درک مشترک، گم شدن اولویت‌ها و فرآیند‌های طولانی، هزینه‌های کشور را زیاد می‌کند و این موضوع با نگاه فراقوه‌ای حل و به افزایش سرمایه اجتماعی می‌انجامد و از رئیس قوه قضاییه خواست برای تقویت رضایت مرزنشینان استان دستور عملیاتی شدن قانون ساماندهی و مبارزه با قاچاق کالا را صادر نماید.
در این نشست مدیران کل آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و بنادر و دریانوردی استان نیز به ارائه گزارش پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.