جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در ۱۱ شهر و روستای استان همدان
17 اردیبهشت 1403 - 9:20
شناسه : 46947
0
همدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: در حال حاضر۱۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.


بختیاری‌فر تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۱٫۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در استان اجرا شده است.


وی با بیان اینکه ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریاها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های جمع آوری فاضلاب از جمله تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها هستند که هدف آن انتقال و تصفیه فاضلاب تولیدی به تصفیه‌خانه برای بی اثر کردن خطرات و تهدیدات ناشی از دفع غیربهداشتی آن و در نهایت تأمین رفاه عمومی است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب به منظور جلوگیری از انواع آلودگی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح کرد: بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌های مختلف در محیط از طریق فاضلاب‌های خانگی، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی اعم از مناظر زشت و بوی نامطبوع، مواجه کرده و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر محیط زیست دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.