درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای تعلیق رژیم صهیونیستی
30 بهمن 1402 - 12:44
شناسه : 44001
3
گروهی از اعضای پارلمان اروپا در نامه‌ای به فیفا و یوفا محرومیت رژیم صهیونیستی را از حضور در فوتبال بین المللی به علت جنگ در غزه خواستار شدند.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : خبرگزاری صدا و سیما به نقل از insideworldfootball
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سیزده عضو پارلمان اروپا در نامه‌ای خطاب به اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال خواستار اخراج فوری تیم ملی اسرائیل و بقیه تیم‌های اسرائیلی از رقابت‌های اروپایی و بین المللی تا پایان این نسل کشی شدند. با این استدلال که “ورزش نمی‌تواند به عنوان نمایشی برای کسانی باشد که اساسی‌ترین حقوق کل یک جمعیت را نقض می‌کنند. ”

آنها «ادامه نقض حقوق بشر در فلسطین» را علت درخواست ممنوعیت اسرائیل عنوان می‌کنند. ­این نامه می‌افزاید: فیفا و یوفا مدعی هستند که ارزش‌های برابری، احترام و حقوق بشر را از طریق فوتبال ترویج می‌کنند. ­همه اینها بدون شک امروز در غزه نقض می‌شود.»

مانو پیندا، خاویر نارت، آنا میراندا، ماریا پالوپ، کلر دالی، میک والاس، میگل اوربان، لوک فلاناگان، استر سانز، ایدویا ویلانووا، مارک بوتنگا، کریس مک مانوس و مارتین بوشمن نامه را امضا کردند.

سازمان‌های فوتبال عمدتاً در مورد جنگ غزه که پس از حملات تروریستی حماس در ۷ اکتبر رخ داد، سکوت کرده‌اند. ­در اوایل این ماه، شاهزاده علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال غرب آسیا (WAFF)، در نامه‌ای به فیفا و همه فدراسیون‌های عضو، خواستار «انزوای» اسرائیل شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.