رحیم زارع در گفت‌وگو با اصحاب رسانه: آیت‌الله رئیسی حامی سهامداران خرد و آسیب‌دیده از بورس است
26 خرداد 1400 - 9:10
شناسه : 3910
0
جمهور آنلاین/ رئیس ستاد کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت‌الله رئیسی گفت: وضعیت اقتصادی و اعتماد و اطمینان از دست رفته سهامداران خرد بورس باید به حالت عادی خود بازگردد که دولت آیت الله رئیسی حمایت از این سهامداران را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰، نشست خبری رحیم زارع رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی با حضور اصحاب رسانه در محل این کمیته برگزار شد.
زارع با بیان این‌که تجار و بازرگانان بیشترین آسیب را در محدودیت‌های بین‌المللی متحمل می‌شوند، اظهار داشت: این کمیته با حضور رایزنان کاربلد بازرگانی، جهت برقراری ارتباط مؤثر با کشور های هم‌جوار در خاورمیانه و سطح بین‌المللی ایجاد شد.
وی با اشاره به این‌که حجم تجارت در کشور ۵۰ درصد کاهش داشته است، افزود: فعال کردن بلوک‌های تجاری منطقه‌ای و مواردی که می‌تواند به تولید صادرات محور کمک کند، از جمله عواملی است که باعث رشد و تقویت تجارت در کشور می‌شود.
رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: این دولت، دولت نخبگان و فراجناحی است که با استفاده از افراد شایسته و توانمند، ناامیدی‌هایی که بر اثر ریزش بازار سرمایه و سپرده‌گذاری‌ها به وجود آمده است را از بین خواهد برد‌.
وی ادامه داد: ایران در حوزه انرژی و پتروشیمی در سطح دنیا مطرح است و پتانسیل خوبی برای صادرات داراست؛ یکی از برنامه های اصلی دولت آیت الله رئیسی پتروپالایشگاه‌هاست که می‌تواند ارزش افزوده مثبتی در حوزه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
زارع تصریح کرد: حوزه‌های فناوری، کالاهای های‌تک و گردشگری از جمله مواردی است که با سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های صحیح می‌تواند رشد چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد کند.
زارع گفت: وضعیت اقتصادی و اعتماد و اطمینان از دست رفته سهامداران خرد و آسیب‌دیده باید به حالت عادی خود بازگردد که دولت آیت الله رئیسی حمایت از این سهامداران را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: کیفیت کالاهای داخلی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل در دوام و پایداری صادرات کشور است.
زارع ضمن بیان این‌که حوزه سلامت، آموزش و مسکن در راس برنامه‌های دولت آیت‌الله رئیسی خواهد بود، گفت: از ۱۷ میلیون خانوار در کشور حدود ۷ میلیون خانوار تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون خانوار و در سال‌های آتی، بقیه آن‌ها تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار خواهند گرفت‌.
وی افزود: بیشترین صادرات کشور به کشور‌های افغانستان و عراق است که باید در کنار حفظ این ارتباط، بسترهای صادرات و ایجاد تعامل بیشتر با سایر کشورها را در دولت آینده فراهم کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.