کشف بنای تاریخی در حین پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان
17 اردیبهشت 1403 - 9:47
شناسه : 46964
1
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان: همدان- معاون اداره کل میراث فرهنگی استان همدان از کشف بنای تاریخی در حین پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان خبر داد و گفت: امکان ایجاد یک سایت موزه کوچک در خیابان باباطاهر وجود دارد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، با توجه به اخبار حاصله از نشانه‌هایی از آثار تاریخی در حین پیاده‌راه‌سازی در خیابان باباطاهر  پیدا شده این موضوع را از معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان جویا شدیم.

حمیدرضا حیدری با تایید این مطلب اظهار کرد: در حین انجام پیاده‌روسازی، بنایی ملاحظه شده که باستان‌شناسان میراث فرهنگی استان در حال بررسی روی آن هستند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها به یک بنا و یک دیواره و نه آثار تاریخی و سفال برخورد شده که در حال بررسی هستیم تا قدمت آن مشخص شود گفت: با این کشف کار پیاده‌روسازی متوقف شده تا روی بنا بررسی لازم صورت گیرد و موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بارها به شهرداری و مراجع ذی‌ربط اعلام کردیم که با هر کنده‌کاری در همدان احتمال برخورد به آثاری وجود دارد و شواهد باستان‌شناسی در این شهر فراوان است ادامه داد: خصوصا در محدوده میدان امام(ره)، با توجه به سایت‌موزه‌ای که در این محوطه پیدا شده، قطعا ممکن است در هر خیابان منتهی به آن، به آثاری برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما پیدا شدن این بنا را یک ظرفیت برای همدان می‌دانیم که می‌توان در پیاده‌راه باباطاهر هم شاهد یک سایت موزه شبیه میدان امام(ره) بود و با پوشش شیشه‌ای در معرض دید عموم قرار داد عنوان کرد: این موارد باید بررسی شود و باستان‌شناسان ما جلساتی برگزار کنند و به موارد لازم برسند که تاکید این است، قابلیت یک سایت موزه کوچک در ابتدای باباطاهر وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.