گامی دیگر برای تحقق ثبت دهکده جهانی روستای ابیانه
11 اردیبهشت 1403 - 15:04
شناسه : 46798
0
روستای ابیانه به عنوان یکی از هشت کاندید مطرح برای ثبت در فهرست دهکده جهانی گردشگری در مسیر تهیه مستندات لازم برای تحقق موضوع می باشد.
ارسال توسط : منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

روستای ابیانه به عنوان یکی از هشت کاندید مطرح برای ثبت در فهرست دهکده جهانی گردشگری در مسیر تهیه مستندات لازم برای تحقق موضوع می باشد.

به گزارش جمهور آنلاین، بر همین اساس تهیه و تکمیل پرونده توسط کارشناسان میراث فرهنگی با مشارکت جامعه محلی ، دهیار و شورای روستا، انجام و ارسال گردیده است.همچنین تصویر برداری کامل از داشته های فرهنگی روستا شامل بافت تاریخی چند هزار ساله، پوشاک سنتی ، گویش اشکانی ساسانی، آیین ها های بومی و مذهبی، زیرساختهای گردشگری و مشارکت های اجتماعی و صنایع دستی انجام و در حال تدوین نهایی می باشد.
دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، پایداری اقتصادی، پایداری اجتماعی، پایداری محیطی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری، زیرساخت و اتصال و همچنین بهداشت و ایمنی و امنیت از جمله شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری بوده است.
قرار گرفتن روستای ابیانه در بین روستاهای جهانی گردشگری نیازمند همت و تلاش جمعی و مشارکت تمامی دستگاهها و نهادهای مرتبط و اجرایی است و ضرورت دارد در مدت‌زمان باقیمانده با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و ارائه راهکارهای جامع، اقدامات لازم انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.