تقدیر از فعالان ایمنی حمل و نقل در استان همدان
09 اردیبهشت 1403 - 23:49
شناسه : 46701
0
همدان- درهمایش گرامیداشت ۷ اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل از فعالان ایمنی حمل و نقل در استان همدان تقدیر شد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، مهرداد آهکی در مراسم ۷ اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل در استان همدان و تقدیر از فعالان ایمنی حمل و نقل در استان همدان اظهارکرد: کاهش سوانح جاده‌ای از وظایف اصلی ماست و در این راستا باید کوشا باشیم.

وی با اشاره به حذف نقاط حادثه‌خیز استان گفت: با اقدامات صورت گرفته رتبه پنجم کشوری را در حوزه منتفع شدن از ردیف اعتباری نقاط پرحادثه کسب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه ۵۲ نقطه حادثه‌خیز از ردیف اعتباری لازم برخوردار بوده و حمایت‌ دولتی صورت گرفته است گفت: قرار بود سال گذشته ۲۱ نقطه و امسال ۳۱ نقطه را رفع حادثه کنیم که با همت و‌ تلاش در استان علاوه بر اینکه ۲۱ نقطه‌ای که سال گذشته رفع حادثه شد، ۱۰ نقطه هم بیشتر انجام شد.

وی با بیان اینکه مابقی نقاط حادثه‌خیز برای سال جاری باقی مانده و از قبل نیز عملیات آن آغاز شده است افزود: این نقاط نیز بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم در نیمه اول امسال پرونده رفع نقاط پرحادثه را در استان ببندیم.

آهکی با اشاره به اینکه انجام اقداماتی نظیر خط‌کشی ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در جاده‌ها ادامه داد: در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر نیوجرسی نصب شده و روشنایی انجام شده و در گردنه زاغه نیز کارهای زیربنایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همدان در حوزه کاهش تصادفات و مجروحین حائز رتبه برتر شده است گفت: همدان سال گذشته و ایام نوروز امسال رتبه مناسبی در این زمینه به دست آورد البته باید در راستای کاهش آمار فوتی‌ ناشی از تصادفات اقدامات بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه ایمنی و تنها در اداره راهداری همدان هزینه شده و با زحمات سایر دستگاه‌ها نظیر راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و بخش خصوصی چند همت هزینه شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی همگان عدم توجه به آن را مصداق حق‌الناس دانست‌.

رئیس بیمه ایران نیز با بیان اینکه باید در حوزه اعمال قوانین سخت‌گیر باشیم و با متخلفان‌ مماشات نکنیم گفت: قانون در کشور ما وجود دارد اما برخوردها بازدارنده نیست.

دهقانی با اشاره به اینکه در تصادفات، افراد زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال ریسک بالایی دارند اما برخورد ما با این قشر سنی چگونه است؟ گفت: افراد بالای ۷۰ سال شاید دو یا سه دهه است گواهینامه رانندگی خود را تمدید نکرده‌اند که قانون باید سختگیرانه با این شرایط برخورد کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۲ هزار همت خسارت تصادفات پرداخت شد افزود: این خسران مادی است و جبران خسارت معنوی نیز قابل بیان نیست، ضمن اینکه کیفیت خودروی داخل باید افزایش یابد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.