مادران دارای کودک شیرخوار در همدان یارانه می‌گیرند
05 اردیبهشت 1403 - 12:48
شناسه : 46594
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان : همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مادران دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در همدان یارانه می‌گیرند.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، یوسف شعبانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سالن شهدای استانداری اظهار کرد: دولت در حال حاضر سیاست‌هایی را در بخش‌های مختلف حمایتی، معیشتی و رفاهی اجرا می‌کند که بسیار مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا اجرای کالا برگ الکترونیکی به نقش محوری تبدیل شده است گفت: دولت به مرور تمام حمایت‌ها و اقدامات یارانه‌ای خود را بر مبنای کالابرگ الکترونیکی اجرایی می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه در حال حاضر هفت دهک درآمدی با دریافت کالابرگ الکترونیکی علاوه بر یارانه نقدی ۲۲۰ هزار تومان هم به شرط خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند افزود: مرحله سوم کالابرگ نیز اجرایی شده و به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و به زودی هم اعلام خواهد شد که این طرح ادامه خواهد داشت یا خیر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۴ هزار و ۹۷ خانوار استان از طرح فجرانه استفاده می‌کنند افزود: در این میان یک‌میلیون و ۶۰۹ هزار و ۷۹۶ تراکنش صورت گرفته که در حدود ۴ هزار و ۹۲ فروشگاه صنفی و ۱۷۲ فروشگاه زنجیره‌ای در مناطق شهری و روستایی اعمال شده است.

شعبانی با اشاره به طرح حمایتی دولت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: اعتباراتی در این راستا تزریق می‌شود که یک برنامه جامع در راستای رفع سوء تغذیه کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهک‌های یک تا هفت استان، کودکان با سه ویژگی لاغری مفرط، کوتاه قدی مفرط و کم‌وزنی مفرط حمایت می‌شوند خاطرنشان کرد: دولت برای کودکانی که در دهک یک تا ۵ هستند، یک میلیون تومان و برای دهک ۶ تا ۷ نیز ۶۰۰ هزار تومان به حساب خانوار واریز می‌کند که تاکنون تا هفت مرحله این مبلغ واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به اینکه در استان آخرین پرداخت برای یک‌هزار و ۱۱ خانوار بوده که یک‌هزار و ۴۰ کودک را شامل می شد گفت: ۹۸۲ خانوار دارای یک کودک و ۲۹ خانوار نیز دارای دو کودک با مشکل عنوان شده بودند در استان خانوارهای دارای سه تا چهار کودک نداشتیم.

وی با تاکید به اینکه تلاش کنیم اقدامات و پشتیبانی دولت در استان به پوشش صددرصدی برسد افزود: «یسنا» طرح دیگری است که مجموعه وزارت تعاون اجرایی می‌کند که در این طرح به مادران و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال یارانه تعلق می‌گیرد.

شعبانی با بیان اینکه تا ۲۰ روز پیش هشت استان محروم کشور زیر پوشش این طرح بودند که اخیرا به تمام استان‌ها تسری یافته است گفت: در هشت استان به حساب خانوار هر ماه ۴۰p هزار تومان واریز می‌شد که در مرحله جدید به ۶۰۰ هزار تومان رسیده و این اقدامات در راستای عدالت‌گستری و توزیع عادلانه خدمات اجرایی می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.