نامه رهبر انقلاب و تقویت دیپلماسی عمومی با دانشجویان آمریکایی
18 خرداد 1403 - 20:09
شناسه : 48127
2
مهدی فیاضی، کارشناس امور بین الملل و رئیس انتشارات بین المللی الهدی
ارسال توسط : نویسنده : مهدی فیاضی منبع : جمهور
پ
پ

جمهور آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی از شیوه‌های قرآنی و نبوی برای رسالت انقلابی و بین‌المللی خود اقتباس و هوشمندانه دیپلماسی نامه را خطاب به جوانان با فطرت سالم دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حتی دانش‌آموزان دبیرستانی فعال کردند.
مهدی فیاضی، کارشناس امور بین الملل در یادداشتی دراین باره نوشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای، دانشجویان آمریکایی معترض و حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را خطاب قرار دادند و نسبت به درستی مسیر انتخابی‌ آن‌ها در حمایت از مظلومان غزه تاکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در این نامه‌ خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.
ابتکار عمل رهبر انقلاب در ارسال نامه به جوانان مدافع فلسطین در آمریکا که توام با ادبیات قوی ارائه شد چنان پرقدرت و دلنشین و نافذ و بموقع بود که فقط صدور موثر آن برای قامت یک پدر الهی و معنوی بین المللی و برای جلالت یک دیپلمات انقلابی باهدف جهت دادن به بیداری انسانی در برابر ظلم های صهیونیسم جهان خوار توجیه پذیر است.
در متن و روح این نامه خروش جوانان دانشجوی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حتی دبیرستان های آنجا به دلیل عکس العمل مداوم و با هزینه در قبال مظلومیت فلسطین تحسین و با توسعه مفهومی، ایشان به رویش ها و مبارزان جبهه مقاومت و حق تعبیر شدند. در تارک امواج دیپلماسی عمومی و فرهنگی نامه رهبر انقلاب برای تداوم و تعمیق بیداری فطری و انسانی و وجدانی جوانان فداکار و شجاع دانشگاه ها و دبیرستان های آمریکا و اروپا ایشان به مطالعه و شناخت کتاب آسمانی قرآن توصیه شدند، تنها کتابی در زمین که کلام الله و متونش تا ابد با حفاظت الهی مصون از تحریف است. خاستگاه و پیشران نهضت های اجتماعیِ عقول آزاده و صاحبان بصیرت و متقین است. خداوند کریم رسالت جهان شمول پیامبر (ص) خود را از طریق کتابت و قرآن برای بیداری فطری انسان های تمام عصر و مصر عملی کرد.

پیامبر اکرم (ص) اواسط حکومت خود به سه امپراتوری آن زمان نامه های روشنگرانه ارسال و به زبان حال برای بیداری وجدانی آن جوامع دیپلماسی نامه را فعال کرد. تلالو این نامه جوانان بومی غیور و باوجدان را در برابر استعمارگری شیاطین انس فعال تر کرد. همچنین به جبهه جوانان آزاده غرب برای مطالبه نظم نوین جهانی انرژی افزود و بارقه ای آسمانی و تکانه ای الهی و قرآنی برای بازنگری اذهان، افکار، بینش و مفاهیم غربیان جویای حقیقت ناب است.
نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا تاکنون بازتاب‌های وسیعی در فضای بین‌المللی و به ویژه فضای مجازی داشته است و به عنوان مثال وب‌سایت شبکه «فاکس‌نیوز» متن کامل نامه رهبرمعظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا را با تیتر «رهبر ایران از دانشجویان آمریکا به علت ایستادن در سمت درست تاریخ قدردانی کرد» منتشر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.