آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری شهرداری منطقه چهار همدان
30 فروردین 1403 - 7:12
شناسه : 46434
0
همدان- شهردار همدان در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان با حضور مدیران شهری همدان برگزار شد گفت: ۱۵ پروژه مهم سرمایه گذاری به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهر تعریف شده که عملیاتی شدن آنها به توسعه و رشد همدان کمک خواهد کرد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سید مسعود حسینی در این مراسم اظهار کرد: ۱۵ پروژه مهم سرمایه گذاری به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهر تعریف شده که عملیاتی شدن آنها به توسعه و رشد همدان کمک خواهد کرد.

با بیان اینکه گردشگری یکی ازموضوعات مهمی است که به نوعی موضوع سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری همراهی و همدلی قابل توجهی در شورا و شهرداری وجود دارد و اقدامات به خوبی در این زمینه پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم موضوع گردشگری و سرمایه‌گذاری را باهم پیش ببریم عنوان کرد: در حوزه گردشگری شاید پروژه‌های موجود بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

حسینی ادامه داد: سیاست‌ شهرداری بر این است که زیرساخت‌های گردشگری را کمک دهد چرا که احساس می‌کنیم شهرداری نهاد قدرتمندی است که در کنار سیاستگذاری‌هایی کلان که انجام می‌شود، آن را باید شکل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه گردشگری کمک کنند تا گردشگری همدان اقتصادی شود گفت: اقداماتی که در حوزه خیابان بوعلی و اکباتان انجام شده و امسال خیابان شهدا و بازار را داریم و گذر تاریخی و خانه‌های واجد ارزش و و… همه در این راستا بوده است.

شهردار همدان با بیان اینکه ساختمان اداری را تبدیل به بوم گردی کردیم و بودجه‌ای تعریف کردیم که تقدیم مردم همدان خواهد شد گفت: این در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری حائز اهمیت است.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری احساس می‌کنیم مسیر درستی را طی می‌کنیم و با تمام توان در این حوزه قدم خواهیم گذاشت و امیدواریم نتیجه‌اش خیر برای مردم همدان باشد.

*توجه به عدم خام فروشی در شهر همدان

محمود مسگریان نیز د آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان اظهار کرد: اقدام غرورآفرین لشکر اسلام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل غاصب را به مردم ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم ملت ایران با این اقدامات بسیارغرورآفرین همواره پیروز و سربلند باشند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری سیاست‌‌گذاری‌های فاخری را برای شهرداری همدان ترسیم و آنها را در بودجه سالانه منعکس کرده است گفت: سرمایه‌گذاری مورد نیاز شهرداری همدان است و سالها باید به آن توجه می‌شده و متاسفانه غفلت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اتفاق مهمی که در شورای شهر دوره ششم می‌افتد، این است که شهرداری دارایی‌های خود را خام فروشی نکند بلکه به آنها ارزش افزوده ایجاد کند و این ارزش افزوده در جهت توسعه متوازن شهر همدان به کارگیری شود.

وی بیان کرد: باید تا جایی که می‌توانیم خدمت به مردم را مورد توجه قرار دهیم، همانطور که مقام معظم در بیانات خود ابتدای سال اشاره داشتند که وحدت و یکپارچگی حفظ شود به این مهم باید توجه داشت.

مسگریان با بیان اینکه در سایه وحدت می‌توان قدم‌های محکم و مهمتری برداشت و در سایه این وحدت است که این قدم می‌تواند نمود داشته باشد گفت: اگر اختلافی باشد گرد و غبار اختلاف، جلوی دیدن اقدامات ارزشمند را می‌گیرد و مردم مطلع نخواهند شد که چه کارهایی در شهر انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای شهرداری تولید سرمایه کرد تا این سازمان بتواند مشکلات را حل کند افزود: روز گذشته مراجعاتی از مردمی داشتیم که سالها ملک آنها تملک نشده است و مستاصل شده‌اند و باید فکری برای آنها کرد.

مسگریان از آقای حسینی شهردار همدان و معاونان ایشان و نیز اعضای شورای شهر هم نسبت به اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: امیدواریم دست به دست هم دهیم تا شهری آباد داشته باشیم.

*عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در همدان آغاز شد

علی طهماسبیان دراین مراسم نیزاظهار کرد: امروز دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری را در منطقه چهار داریم که یکی تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده و دیگری احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است.
طهماسبیان با اشاره به اینکه زمینی در شهرک فرهنگیان بود که نخستین بار با مشارکت بخش خصوصی ورود کردیم و سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد گفت: قرار است سرمایه‌گذاری ۳ هزار متر مربع اجرایی شود.

 

وی افزود: با تغییر کاربری ارزش افزوده ایجاد شد وهمزمان اقدام به مشارکت داشتیم و ارزش افزوده دیگری به آن اضافه شد تا خوشبختانه آن تاکیدی که شورای اسلامی شهر همدان و شهردار همدان داشتند را جامه عمل بپوشانیم و به نوعی از خام فروشی جلوگیری کردیم.

مدیر شهرداری منطقه چهار ادامه داد: همزمان با کلنگ‌زنی ساختمان تجاری و مسکونی، اقدامات عمرانی را خواهیم داشت،و ساختمان مذکور هشت سقف تجاری مسکونی دارد که ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گام اول انجام شده است.

وی عنوان کرد: طبق اجرای پروژه‌های شهرداری، تعدادی قراردادها، مزایده‌ها و مناقصه‌ها آماده است و اگر بخواهیم کاری شروع کنیم، سریع انجام می‌شود اما این نوع سرمایه‌گذاری تاکنون اتفاق نیفتاده بود و برای نخستین بار است که قراردادها با تایید شورای اسلامی شهر همدان به ثمر نشست.

طهماسبیان با اشاره به اینکه پروژه ایستگاه راهنمای گردشگری نیز به توصیه شورای اسلامی شهر و پیگیری کمیسیون مربوطه انجام شد خاطرنشان کرد: تاکید بر این بود که در ورودی‌های شهر همدان بتوانیم ایستگاه راهنمای گردشگر داشته باشیم که این مهم در ورودی جاده کرمانشاه نیز اتفاق افتاده اما هنوز بهره‌برداری لازم از آن صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر این دفتر گردشگری را در ورودی شهر به سمت فرهنگیان مدنظر قراردادیم که حدود ۲۵۰ متر زمین را به این فضای موجود با طرح و استانداردهای لازم، اختصاص می‌دهیم.

*برخی از پروژه‌ها انگیزه را بیشتر می‌کند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها انگیزه را بیشتر می‌کند، خصوصا پروژه‌ای که در حوزه دفتر راهنمای گردشگری ایجاد شده و پروژه‌ای هم که در حوزه سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود.

حمید بادامی نجات با تاکید بر اینکه این پروژه در کنار تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری که کلنگ‌زنی می‌شود، جزو اقدامات زیربنایی در شهر است ادامه داد: همدان را به عنوان قطب گردشگری کشور می‌شناسیم، پایتخت تاریخ و تمدن کشوری که خود پایتخت تاریخ و تمدن دنیاست؛ ادعای ما این است که همدان پایتخت تاریخ و تمدنی کشوری است که این کشور قدمتی دارد که ادعای پایتختی در دنیا را داشته است.

وی با اشاره به اینکه پایتخت تاریخ و تمدن ظرفیت بزرگی برای شهر همدان است گفت: ما گاهی قدر داشته‌های خود را نمی دانیم و تعصب چیزهایی را که داریم را نمی‌کشیم، همدان دارایی ماست و جایی است که همه ما در این شهر زندگی و افتخار می‌کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: جایی که گردشگری بوده، طبیعی است که تمام اقدامات آن گردشگری باشد، یعنی شهرداری، اداره آب، اداره برق، دستگاه‌های اجرایی و استانداری گردشگری باشد و مردم نیز بدانند که همدان شهر گردشگری است و ادعای این را دارد که در سالهای آینده اصلی‌ترین مرکز گردش‌پذیر کشور باشد که البته داشته‌ها فراوان است و کمبودی نداریم که این مهم دور از ذهن باشد.

وی با بیان اینکه یکی ازاصلی‌ترین دغدغه‌های تمام فعالان گردشگری این بود مردمی که وارد شهرهمدان می‌شوند نمی‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را از استان و این شهر بگیرند افزود: این محور یکی از پرترددترین محورهای کشور است؛ ورودی شهر همدان که در جاده تهران در اوج تعطیلات قفل می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.