حمایت از کارگران بر اساس تحقق شعار سال
05 اردیبهشت 1403 - 13:19
شناسه : 46584
1
دبیر اجرایی خانه کارگر در همدان : همدان- دبیر اجرایی خانه کارگر در همدان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال، رشد تولید، مهار تورم، باید از کارگر حمایت کنیم گفت: باید از کارگر و کارفرما حمایت شود، به هر دو توجه کرد و حق هیچیک نباید نادیده گرفته شود، اگر کارفرما ضعیف شود به طور مستقیم زیانش به کارگر می رسد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، چنگیز اصلانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به مقوله اقتصاد و جهش تولید اظهار کرد: برای تحقق اهداف نظام تولید باید هم به بخش خصوصی و کارفرما توجه شود هم به کارگر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۳ هزار کارگر بیمه شده در بخش‌های مختلف در استان داریم گفت: در این راستا حمایت از این سرمایه و تبدیل آن به احسن در عمل باید از سوی دولت محقق شود‌.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه حمایت‌ها باید واقعی باشد نه اینکه برای احقاق حق قانونی خود التماس کنیم افزود: متاسفانه دولت در اعطای حق قانونی کارگران به هر دلیلی قصور کرده و کم‌لطفی می‌کند در صورتی که باید مر قانون اجرا شود.

وی با بیان اینکه ماده ۴۱ قانون کار حجت را بر دولت‌ها تمام کرده است بیان کرد: دستمزد سال ۱۴۰۳ باید منطبق با ماده ۴۱ قانون کار و بند ۱ و ۲ آن که به محاسبه نرخ تورم و هزینه سبد معیشت تاکید دارد، تعیین شود.

اصلانی با بیان اینکه معتقدیم وزیر کار دولت سیزدهم عملکردی ضعیف دارد گفت: این موضوع که وزیر عنوان کرده “با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را به آن واگذار کنیم” نشان از ضعف عملکرد وزیر دارد.

وی با بیان اینکه با وضعیت موجود و دستمزد حداقلی شرایط را برای خروج کارگران متخصص و ماهر از استان و یا کشور مهیا می‌کنیم که به نفع نیست گفت: تعیین حقوق کارگران بر اساس واقعیات جامعه و قانون نیست و تامین مسکن برای این قشر به رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در استان همدان عدم تحقق تعهدات تامین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی کارگران دانست و خواستار رفع آن شد.
کارگران امنیت شغلی ندارند.

وی با بیان اینکه دولت به شرکای اقتصادی یعنی کارگر و کارفرما اعتقاد داشته باشد و شرایط فعالیت هر دو را تسهیل کند گفت: ما معتقدیم کارگر بدون کارفرما و کارفرما بدون کارگر مفهومی ندارد‌.

اصلانی با بیان اینکه دولت در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار دارای اهلیت؛ باید دست باز عمل کند و نه تنها نباید سود بگیرد که تشویقی هم باید داده شود تصریح کرد: در اصلاح قوانین مالیات و گمرک و واردات و صادرات باید شرایط به نفع تولید هموار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید توجه محکمی به تولید داشته باشد و مقدمات کار را طوری پیش ببرد که کسی به سمت دلالی نرود گفت: چرا باید سرمایه‌ها به سمت سکه و طلا و ارز برود نه تولید!

دبیر اجرایی خانه کارگر در همدان با بیان اینکه حمایت از تولید در تمام مباحث کشور مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که نرخ تورم در کشور بالاست و متاسفانه با افزایش نرخ ارز؛ میزان افزایش مزد کنونی نیز بی‌اثر شده است.

وی با تاکید بر لزوم تحقق امنیت شغلی برای کارگران در ادامه از انجام فعالیت‌های آموزشی در راستای مهارت‌آفرینی سخن به میان آورد و گفت: سال گذشته برای ۳ هزار و ۸۷۳ نفر آموزش کوتاه مدت داشتیم.

اصلانی در ادامه سخنانش از تامین مسکن برای کارگران در طول فعالیت خود و البته خارج از تشکل خانه کارگر خبر داد و با بیان اینکه تامین مسکن کارگران از دغدغه‌های همیشگی بنده بوده و هست گفت: تاکنون ۸۲۰ واحد مسکونی تحویل داده‌ام و تا چند ماه آینده نیز ۲۴ واحد تحویل داده خواهد شد.

وی در پایان گریزی به برنامه‌های هفته کارگر زد و مهمترین آنها را شامل برپایی مراسم اهدای یادبود خادمان‌ امام رضا(ع) به کارگران با عنوان (خداقوت کارگر)، حضور در نماز جمعه؛ دیدار با نماینده ولی فقیه و غبارروبی مزار شهدا؛ حضور در بیمارستان مرحوم غرضی و آتیه و برپایی نشست کارگران و تشکل‌های کارگری عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.