سر قرار قبلی با طعم انتقام!
14 بهمن 1402 - 13:28
شناسه : 43243
1
ایران-ژاپن در فینالی زود هنگام؛ سید مهدی فاطمی؛ دبیر سرویس ورزشی
ارسال توسط : نویسنده : سید مهدی فاطمی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سومین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۵ امروز (شنبه چهاردهم بهمن ماه) در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه برگزار می شود.
طرفین این دیدار مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی یعنی ایران و ژاپن هستند. دو تیمی که از نگاه سایت های معتبر فوتبال دنیا شانس های اصلی این جام به حساب می آیند.
ژاپن اگر‌چه در دور‌گروهی شکست تلخی برابر عراق را تجربه کرد‌ اما در سایر بازی ها پیروز از میدان خارج شده و آماده رویارویی با ایران است. سامورایی ها بر خلاف رقیب قدرتمندشان ایران، بازی های تدارکاتی بزرگی را هم پشت سر‌گذاشته و با شکست پر گل تیم های‌مطرحی همچون آلمان، پرو و ترکیه پا به این جام گذاشته اند. آنها چهار بر یک آلمان و پرو و چهار بر دو ترکیه را در هم شکسته اند. برد شش بر صفر برابر السالوادور را هم اگر به نتایج شان اضافه کنیم بیشتر پی به خط آتش زهر دار و خطرناک‌شان خواهیم برد. خط حمله ای که وظیفه اش جبران کم کاری و کاستی های این تیم در فاز دفاعی بوده است. در بازی امروز قطعا خط دفاع و دروازه بان ژاپنی ها نقطه مورد اتکا و توجه شاگردان امیر قلعه نوعی برای ضربه زدن به حریف خواهند بود. آنها در بازی های قبلی نشان دادند که در دفاع و دروازه مشکل اساسی دارند. سنگربان شان در خروج از دروازه ضعف داشته و‌گل بحرین درست از همین نقطه به ثمر رسید.
دریافت دو‌گل از‌ ویتنام و ژاپن و گلی خوردن از اندونزی و بحرین نشان می دهد که آنها هنوز موفق به رفع این اشکال بزرگ‌شان نشده اند.
در مقابل تیم ایران با بهره گیری از بازیکنان با تجربه و گلزنان بالفطره اش این استعداد را دارد تا دروازه هر حریفی را فرو بریزد. یوز های ایرانی در غیاب مهدی طارمی هم شانس زیادی برای شکست حریف و رفتن به مرحله نیمه نهایی دارند. این مهم بار ها و بارها تجربه شده و هر مسابقه شرایط خود را داشته است.
همانگونه که بازی با فلسطین و امارات را نمی شد با نمایش ضعیف تیم ملی برابر هنگ کنگ مقایسه کرد، بازی با سوریه هم نمی تواند ملاک عملکردمان مقابل ژاپن باشد. کار ایران در برابر سوریه نباید گره می خورد. اما تعویض های اشتباه و بر هم خوردن تمرکز تیم نه فقط منجر به گل حریف شد که اخراج طارمی را هم به دنبال داشت.
تیم ایران اگر در برابر رقیب با همان تمرکز مثال زدنی ابتدای مسابقه با فلسطین، امارات و سوریه بازی کرده و قدر فرصت های به دست آمده را بدانیم، یقینا روز سختی را برای چشم بادامی ها رقم خواهیم زد. عبور از ژاپن می تواند به معنای طی کردن نیمی از راه قهرمانی باشد. بعد از آنها شکستن طلسم ۴۸ ساله قهرمانی آرزویی در دسترس و بسیار محتمل خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.