اقامه نماز عید فطر در مسجد کبود ایروان
23 فروردین 1403 - 13:06
شناسه : 46203
1
به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با فرارسیدن روز عید سعید فطر و اول شوال، با برنامه‌ریزی و هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نماز عید سعید فطر در مسجد کبود ایروان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، با توجه به اطلاع‌رسانی مراسم عید سعید فطر در صفحات مجازی، این مراسم در مسجد کبود با حضور نمازگزاران سفیر جمهوری اسلامی ایران. ایرانیان مقیم و مسلمانان از ملیت‌های مختلف برگزار گردید.
این مراسم از ساعت ۸ صبح با قرائت تکبیر و ادعیه وارده آغاز و نماز عید به امامت حجت‌الاسلام نظری امام جماعت مسجد کبود اقامه شد.
وی در خطبه‌های نماز عید فطر احکام این نماز را برای نمازگزاران بیان کرد و همچنین احکام مربوط به زکات فطره را برای حاضران توضیح داد.
وی مسایل فقهی مربوط به عید فطر را بیان کرد و معانی عید در معارف اسلامی را برشمرد و گفت: عید روزی است که انسان بندگی خود را در مقابل خداوند کامل کرده باشد و امروز یکی از روزهایی است که بندگان خداوند پس از ۳۰ روز مبارزه با خواهش‌های نفسانی، تلاوت قرآن و امساک عید بندگی را به پا می‌دارند و این یکی از معانی واقعی عید است.
امام جماعت مسجد کبود با آرزوی اینکه عید بعدی ما با ظهور امام زمان(عج) مصادف باشد با اشاره به معنای تقوا و شرایط آمرزش و دریافت غفران الهی، بیان کرد: یکی از شرایط مشمول عفو خداوند قرار گرفتن این است که انسان نیز اهل بخشش و گذشت از دیگران باشد؛ چراکه اگر ما می‌خواهیم مورد عفو خداوند قرار گیریم خود نیز باید اهل رحمت و بخشایش باشیم.
وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ اتحاد و وحدت کلمه بین مسلمانان ، به جنایات اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت رژیم صهیونیستی کودک کش برای حفظ خودش از هیچ جنایتی فروگذار نکرد و در خاتمه برای نجات مردم غزه و آزادی فلسطین و قدس شریف دعا کرد.
در ادامه محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حضور پرشور نمازگزاران، گفت: به حول و قوه الهی امسال برنامه‌های مسجد با حمایت‌ خیران از شکوه مضاعف برخوردار بود و در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه‌های قرآنی و تفسیر قرآن و احیا شعائر اسلامی، سفره‌های افطار برای روزه‌داران گسترده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.