به نکونام نباید خرده گرفت!
24 اسفند 1402 - 17:28
شناسه : 45085
1
غلبه منطق بر احساس در استقلال مهدی فاطمی؛ دبیر سرویس ورزشی
ارسال توسط : نویسنده : مهدی فاطمی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، یکصد و سومین شهرآورد دو تیم بزرگ پایتخت همچون بسیاری از مسابقات گذشته، با تساوی بدون گل پایان یافت.
نمایش دو تیم در این دیدارِ سرد و کسل کننده حکایت از تمایل بیشتر به نباختن و عدم میل به هجوم و پیروزی داشت.از استقلالِ نکونام با توجه به مشکلات فراوان مدیریتی و عدم در اختیار داشتن مهره های خلاق در فاز تهاجمی و حمله انتظار چندانی نمی رفت.منطقی اگر باشیم باید بپذیریم که دست جواد نکونام خالی تر از آن است که به میل و احساس طرفداران آبی عمل کرده و برای رسیدن به دروازه حریف به آب و آتش بزند.اینکه هواداران فوتبال زیبا و پر گل را دوست دارند و زیبایی فوتبال به گل های رد و بدل شده است به کنار، باید به این توجه کنیم که با کدام ابزار قرار است فوتبالی تماشاگر پسند ارائه کنیم؟!
در مقابل پرسپولیس دوباره احیا شده با اوسمار برزیلی قرار گرفته بود. سرخ ها که با کسب نتایج عالی از چهار مسابقه آخر خود پا به این میدان گذاشته بودند،علیرغم بهره مندی از مهره های کلیدی و تاثیر گذار، ببشتر در زمین خودی مشغول رد و بدل کردن پاس های کوتاه بوده و کمتر میل و علاقه ای به حمله نشان می دادند. آنها هم انگار بیشتر به دنبال نباختن بودند تا آتش بازی و فوتبال هجومی!
این تقریبا همه آن چیزی بود که از شهرآورد یکصد و سوم دیده شد. اما منتقدان بیشتر متمایل به رنگ سرخ جواد نکونام و نحوه آرایش تیمی اش را عامل از کیفیت افتادن بازی عنوان کردند. این منتقدان البته نیک می دانند که جواد نکونام با چه مشکلاتی از ابتدای فصل مواجه بوده و هست. اختلافات شدید مابین او و کادر مدیریتی استقلال در تمام زمینه ها به تیم او ضربه زده و در مسیر حرکتی استقلال وقفه انداخته است. در چنین شرایطی و بی قصد جانبداری از هر یک از دو طرف، باید به استقلال و صدرنشینی اش در بحرانی ترین وصعیت ممکن آفرین گفت. وقتی نفرات و کیفیت تیم های پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را می بینیم که استقلال کم مهره و بضاعت را بالای سر خود دارند بیشتر پی به ارزش کار جواد نکونام می بریم.
نکونام اگرچه بدون اشکال و عاری از اشتباه نبوده و نیست و نیازمند لازم و ملزوم های بیشتر برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ و ششدانگ است اما تا همینجای کار عملکردی فوق العاده و قابل تحسین داشته است.
استقلالی که در ابتدای فصل فقط برای عناوین‌ پنجمی به بعد بسته شده بود حالا با سه امتیاز فاصله از مهمترین رقیب خود پرسپولیس در صدر جدول لیگ قرار دارد. این قطعا بهترین اتفاق برای طرفداران صبور آبی که لیگ را به نومیدانه ترین شکل آغاز کرده اند، خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.