شانس به حسن یزدانی روی آورد؟!
04 اردیبهشت 1403 - 10:40
شناسه : 46550
2
جادوگر آمریکایی به المپیک نرسید! حسن یزدانی هم در صورت رسیدن به آمادگی مطلوب و صد در صدی بزرگ‌ترین سد در مسیر رویا‌‌‌پردازی بروکس خواهد بود.
ارسال توسط : نویسنده : سید مهدی فاطمی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

جمهور آنلاین: مهم‌ترین اتفاق کشتی دنیا طی چند روز گذشته، شکست دیوید تیلور در رقابت‌های انتخابی ایالات متحده برابر حریفی سرپنجه و جوان به نام آرون بروکس بود.
تیلور قهرمان پر آوازه جهان و المپیک در حالی پا در مسابقات داخلی انتخابی المپیک پاریس گذاشت که به علت وزن کم کردن‌های زیاد و یا احتمالا سخت‌گیری های اعمال شده با آزمایش دوپینگ، از آن آمادگی همیشگی برخوردار نبود. دو کشتی برگزار شده بین این چهره سرشناس با بروکس جوان که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد جادوگر آمریکایی هیچ رد و نشانی از آن قهرمان تیز چنگ قبلی ندارد. او در کشتی با این حریف ناشناخته خود به قدری نا‌توان و سست عمل کرد که نه در دفاع و نه حمله توفیقی نداشته و اسیر خیمه‌های سنگین حریف شد.
آرون بروکس چهره نوظهور آمریکایی‌ها که پس از سال‌ها به سلطه دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا پایان داده است یک کشتی‌گیر ۲۳ ساله با قدرت بدنی بالاست که از پر و پی مستحکمی برخوردار بوده و روی زیرگیری حریفان به سادگی تسلیم نمی‌شود. او در هجوم نیز زیرگیر قهاری نشان داده است. البته این قهرمان آمریکایی برای رسیدن به سکوی نخست المپیک و تکرار موفقیت‌های تیلور راه طولانی و سختی در پیش دارد. عدم برخورداری از تجربه حضور در میادین بزرگ جهانی و المپیک اولین مانع او محسوب می‌شود. حسن یزدانی هم در صورت رسیدن به آمادگی مطلوب و صد در صدی بزرگ‌ترین سد در مسیر رویا‌‌‌پردازی بروکس خواهد بود.
اینکه تصور کنیم برنده تیلور، حتما تداوم‌بخش قهرمانی‌های او برای آمریکا خواهد بود چندان منطقی نیست. کشتی گرفتن در المپیک نیازمند تجارب ‌و آموخته‌های بیشتری‌ است که فعلا بروکس جوان با آنها بیگانه است. سبک و گارد کشتی گرفتن او به گونه‌ای‌ است که احتمالا خیلی کمتر از تیلور، حسن یزدانی را به دردسر خواهد انداخت. کافی‌ است قهرمان محبوب ما به مرز ایده‌آلی از آمادگی برسد تا بهترین بهره از عدم حضور رقیب همیشگی را نصیب خود و کشتی ایران کند.
با توجه به تصمیم اتخاذ شده از سوی فدراسیون کشتی مبنی بر اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به یکی دو تورنمنت بین‌المللی برای محک زدن میزان آمادگی آنها و انتخاب قطعی نماینده ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم، به نظر می‌رسد شانس حسن یزدانی همچنان بیشتر از رقیب عنوان‌دار مازندرانی‌اش باشد. او سال‌ها در این وزن کشتی گرفته و راه و رمز موفقیت در برابر رقبای جهانی را به خوبی می‌داند. از کامران قاسمپور گذشته اما رقیب اصلی ا‌و می‌تواند کتف جراحی شده‌اش باشد که باعث نگرانی است.
از سویی یزدانی با نه مدال جهانی و المپیک حالا در غیاب دیوید تیلور این فرصت را دارد که دهمین و مرغوب‌ترین مدالش را در پاریس کسب کرده و نامش را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.